Skip to content
Menu
Bartosz Wieczorek
  • Bartosz Wieczorek
  • Film
  • Nauka
  • Publikacje
  • Sztuka
  • Społeczeństwo i historia
  • Kontakt
Bartosz Wieczorek

Nauka

Książki pod redakcją

Teologia i film: perspektywy badawcze, red. B. Wieczorek, Kraków 2017.

Perspektywa teologiczna w badaniach nad filmem, red. B. Wieczorek, Kraków 2018.

Artykuły

Jedność religii według dialogu “De pace fidei” Mikołaja z Kuzy  w: Studia Philosophiae Christianae, nr 1 2000, s. 143-158.

Symboliczny świat Hildegardy z Bingen w: Przegląd Filozoficzny, nr 3 2002, s. 131-149.

Mistyka i dialog międzyreligijny w filozofii Mikołaja z Kuzy w: Studia Warmińskie t. XLI/XLII (2004-2005), s.153-180.

Religia ludzkości Augusta Comte’a w: Studia Bobolanum nr 1 (9), 2005, s. 59-77.

Hildegardis Bingensis, Liber divinorum operum (Księga dzieł Bożych), tłum. B.Wieczorek w: Studia nad filozofią starożytną i średniowieczną, t. 3, Filozoficzne aspekty średniowiecznej mistyki, red. A. Górniak, Warszawa 2005, s. 243-252.

Racjonalizacja pojęcia natury w pismach Alaina z Lille w: Studia Philosophiae Christianae, nr 2 2006, s. 133-149.

(rec.) Werner Jaeger, Teologia wczesnych filozofów greckich, tłum. z ang. J. Wocial, Kraków 2007, ss. 298 w: Studia Philosophiae Christianae 43 (2007) 2, s. 199-205.

(rec.) Friedo Ricken, Filozofia religii, Kęty 2007 w: Studia Philosophiae Christianae 44 (2008) 1, s. 221-224.

Teoria rekapitulacji Ireneusza z Lyonu w świetle starożytnych koncepcji na temat Adama w: Studia Theologica Varsaviensia. – R. 46, nr 1 (2008), s. 224-226.

Teologiczno-religijny wymiar przekazu telewizyjnego w: Studia Theologica Varsaviensia nr 1 2010 s. 103-112.

Wizja szwedzkiej apokalipsy w filmie “Pieśni z drugiego piętra” Roya Anderssona w: Kultura wizualna – teologia wizualna, Warszawa 2011, s. 209-221.

B. Wieczorek, Bóg w „śmieciach pop kultury” – teologia Philipa K. Dicka, “Kultura – Media – Teologia”, 2012 (9) nr 2, s. 88-91.

Teologia spraw Bożych i ludzkich w myśli Hildegardy z Bingen w: Studia Bobolanum, 2013, [t.] 1, s. 81-100.

Stan badań nad źródłami myśli Hildegardy z Bingen w: Studia Philosophiae Christianae nr 49 2013, s. 137-158.

Człowiek jako opus dei i jego powrót do Boga w myśli św. Hildegardy z Bingen w: Studia Theologica Varsaviensia 51(2013)nr 2, s. 259-284.

Mniejsi bogowie. Uroki kreacjonistycznego kapitalizmu, czyli kiedy praca staje się wypoczynkiem, “Kultura – Media – Teologia”, 2015( 20) nr 5, s. 134-146.

A. E. Kubiak, Inne śmierci. Antropologia umierania i żałoby w późnej nowoczesności (rec.) w: Studia Theologica Varsaviensia 53 (2015) nr 1, s. 273-275.

Oblicza kina gruzińskiego, „Kultura – Media – Teologia”, 2015 (22) nr 6, s. 9-20.

Sacrum poza bogiem. Poszukiwanie świeckiego sacrum w filmie „Poza Szatanem” Bruno Dumonta w: Sacrum w mediach, red. M. Chmielewski, M. Jodkowski, D. Sonak, J. Woźniak, Lublin 2015, s. 147-157.

Wokół języka pism wizyjnych św. Hildegardy z Bingen w: Studia Theologica Varsaviensia. r. 54, nr 1 (2016), s. 201-222.

Droga do Absolutu przez nicość w twórczości Emila Ciorana, Kwartalnik naukowy Kultura-Media-Teologia, 2016 nr 26, s. 128-137.

B. Wieczorek., Gnostycka teologia “Łowcy androidów” Ridleya Scotta w: Teologia i film: perspektywy badawcze, Kraków 2017,  s. 71-84.

Kryptoteologiczna wizja świata w filmie „Ga-ga. Chwała bohaterom” Piotra Szulkina w świetle teologii wizualnej, Kultura-Media-Teologia, 2017 nr 31, s. 20–38.

A.Babkiewicz, B. Wieczorek, Jedność wizji świata w średniowieczu europejskim i indyjskim w: Wratislaviensium Studia Classica,  VI-VII (XXXXVII-XXXVIII), Wrocław 2018, s.  192-222.

B. Wieczorek, Małe zbawienie. Ku teologicznej interpretacji filmowej tetralogii Piotra Szulkina w: Perspektywa teologiczna w badaniach nad filmem, red. B. Wieczorek, Kraków 2018, s. 75-84.

B. Wieczorek, Figura świętego głupca w twórczości Andrieja Tarkowskiego w: Studia Filmoznawcze, 40, 2019, s. 175 -186.

Personalizm Jana Pawła II w dialogu z filozofiami XX w:  Jan Paweł II. Miara wielkości człowieka,  red. Dominika Żukowska-Gardzińska, Warszawa 2020, s. 271-281.

Obrazy wygnania i odkupienia. Sacrum w filmie w: Obrazy między sacrum i profanum, red. M. T. Kociuba, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2020, s. 305-322.

©2025 Bartosz Wieczorek | Powered by SuperbThemes & WordPress